HBO/WO-specifieke thema's


Leven lang leren

Om voorbereid te zijn op een toekomst waarin iemand in zijn leven meerdere functies op de arbeidsmarkt vervult, moeten (oud)studenten goed zijn opgeleid én hun kennis en vaardigheden blijven ontwikkelen. Dit doet niet alleen een beroep op continue curriculum vernieuwing, maar ook op de onderwijsondersteuning. 

Het zijn vragen en uitdagingen waarbij procesmanagement (door middel van klantreizen en service blueprints) ondersteunt bij de bewustwording, ontwikkeling en implementatie van innovatieve werkwijzen in de verschillende levensfasen van de klant: de levenslange student. 

Internationalisering

Steeds meer Hogescholen en Universiteiten hebben te maken met een sterk stijgende volumestroom van internationale studenten. Om aan de specifieke behoeften van deze groeiende groep studenten te kunnen voldoen, is een goede organisatie van de procesketen van essentieel belang. En dit in continue interactie tussen regulier en internationaal gericht onderwijs.

Door het in kaart brengen van de ‘Customer Journey’ van de internationale student en de werkwijze hierop aan te laten sluiten, heeft de onderwijsinstelling de handvatten om de internationale student beter te bedienen. 


Terug naar marktsector Onderwijs

Waarom wij?6 antwoorden

  • Waarom zou ik aan BPM doen?

    Omdat het echt veel beter kan. Processen zijn niet ontworpen, maar ontstaan. Overdrachtsverlies, herstelwerk en wachttijd is er zomaar ingeslopen. Grondig doorlichten en verbeteren levert al snel 30% performance-verbetering op. Niet oprapen is zonde!

  • Waarom zou ik BPM Consult vragen?

    Wij halen het beste uit uw mensen. De werkvloer ziet dagelijks waar het beter kan. Ophalen is de kunst! Vertrouwen geven, luisteren, faciliteren. Dat is wat wij leuk vinden. Met, voor en door medewerkers. Resultaat? Sterk gedragen verbeteringen

  • z z

    Zijn jullie een ICT-club?

    Nee, wij zijn business consultants. Maar we verbinden processen wel met  ICT. Workflowmanagement en communicatietechnologie kunnen processen aanzienlijk versterken. Mits in samenhang met het business proces ontworpen! Dit vraagt om sterke en onafhankelijke procesbegeleiding, wij doen dit graag en goed.

  • Wat doen jullie?

    Procesherontwerpprojecten begeleiden. Verantwoordelijkheid tot na implementatie. Wij zien het pad van IST naar SOLL als de gezamenlijke veranderopgave. Onze uitdaging is de nieuwe werkwijze te zien renderen. Piloten, gamen, schaduwdraaien, intrainen, tot de laatste om is

  • Doen jullie ook LEAN?

    Ja. We zijn zelfs tegen verspilling. Onnodig wachten, transporteren, voorraad houden en produceren is jammer. Niet nodig en niet goed. We gaan op zoek met uw medewerkers waar we verspilling kunnen uitbannen. Zo is er verantwoorde bedrijfsvoering. Maar we staren ons niet blind op LEAN. Het is een manier van denken, geen doel op zich!

  • Spreken jullie je modelleertalen?

    Ja en nee. Wij zijn geen procesmodelleurs als doel op zich. Wij gebruiken ze voor analyse van het werk met de mensen die het doen. In beeld wat er toe doet. Brown paper en post its. Daarna kunnen we alle kanten op. Liefst in flexibele taal en MS Office Visio. Met BPMN als moedertaal. Exports in Sqeme, Mavim, QPR, QOL, Aris, Inception, Bizzdesign, you-name-it geen probleem. 

  • Wat is jullie ambitie?

    Wij geven graag de toon aan. De beste aanpak neerzetten. Het debat voeren over het vak. Ervaringen delen. Dat is ook BPM Consult. Met onze boeken en artikelen bewijzen we dat!

Volgende stap Contact

Blijf op de hoogtevan de ontwikkelingen

Horizontaalorganiseren