De toekomst van kwaliteit ligt in de keten
Auteurs
Jan-Joost Kroon
Datum publicatie
juli 2012
Plaatsing
Boek - Perspectieven op kwaliteit
Thema/Onderwerp
Ketensamenwerking, kwaliteitsmanagement, procesmanagement

Het makkelijkste van terugkijken op een periode die achter je ligt, waar je zelf niet tot nauwelijks invloed op hebt gehad, is het ongenuanceerd klagen over hoe zaken zijn fout gegaan. Hoe had iets beter gekund maar vooral hoe had 'ik' het anders gedaan?


Ketendenken: het algehele belang naar een hoger kwalitatief niveau tillen

Inclusief denken is een belangrijk uitgangspunt. iedereen mag succes hebben, maar niet ten koste van veiligheid en kwaliteit van producten en medewerkers. het vreemde is alleen dat in de praktijk managers/directeuren zich schuldig maken aan het tegenovergestelde.

Zoek de ketenpartners op. Ga met elkaar op zoek naar het nieden van het ultieme product of dienst. Als we nu eens proberen op deze manier naar de toekomst te kijken, kun je veel mogelijkheden zien om de kwaliteit van werken, samenwerken en leven naar een hoger niveau te tillen. De toekomst van de kwaliteit van organisaties ligt in de keten en de mensen die daarin samenwerken.

Meer publicaties van: Deze auteur