Gaming accelerator voor verandering


02/05/2013

Tweederde van de digitale transformatieprojecten mislukken met name door personele gedragskwesties. De zachte factoren blijken veel belangrijker te zijn dan harde factoren, zoals ineffectieve IT-systemen. Aldus het onderzoek van Capgemini Consulting en het MIT Center for Digital Business. 

Gecombineerd met de aangetoonde effectiviteit van gamification, is het adviesbureau overtuigd: het gebruik van ‘games’ voor het realiseren van veranderdoelstellingen wordt een megatrend. Zo voorspellen zij dat rond 2015, meer dan 40% van 2000 wereldwijde organisaties gamification gebruiken als het “primaire ondersteunende mechanisme om business operations te transformeren”. 

Met de Procesgame zet BPMConsult actief in op gaming als instrument om invulling te geven aan de transformatie naar procesgericht werken, waarbij de onderlinge samenwerking centraal staat. Bent uw benieuwd naar onze visie op de inzet van gaming? Lees dan het artikel ‘Procesgaming: focus op de samenwerking’ of kijk op onze website. Voor een persoonlijk antwoord op uw vragen: neem contact op met Johnny van de Vliert.